در آینده‌ای نزدیک صورت می گیرد؛

آغاز عملیات مقابله با پمپاژ فاضلاب در بستر کشف‌رود/ استقرار تیم حفاظتی مسلح در کشف رود

مدیر پروژه ساما ن دهی کشف رود با بیان اینکه خطرناک‌ترین فاضلاب در بستر کشف رود فاضلاب سپتاژ است، گفت: در آینده‌ای نزدیک عملیات مقابله با پمپاژ فاضلاب در بستر کشف‌رود آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله سلطان احمدی مدیر پروژه ساما ن دهی کشف رود درباره آخرین وضعیت تصفیه خانه‎‌های منتهی به کشف رود گفت: ساما ن دهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تانکری که روزانه فاضلاب اسیدی و سپتاژ خود را در این رودخانه تخلیه می‌کنند، دغدغه مهم مدیریت شهری در این منطقه است.

او با بیان اینکه به نتیجه رسیدن تصفیه خانه‌ها ۲۴ تا ۳۶ ماه زمان نیاز دارد افزود: در این مدت باید به گونه‌ای بستر این رود را مدیریت کنیم که ضمن حفظ اقتصاد روستایی، سلامت مردم به واسطه کاشت محصولات مرتبط با حوزه خوراک حفظ شود و از کشاورزی با فاضلاب در این منطقه جدا خودداری شود، کشت وکار با فاضلاب از مضامین تغییر کاربری است وخاک را آلوده می‌کند.

مدیر پروژه ساما ن دهی کشف رود درباره آخرین اقدامات برای جلوگیری از پمپاژ فاضلاب جاری در این رودخانه ادامه داد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، ضمن انتشار آگهی در روزنامه‌ها و رسانه ها، به کشاورزان متخلف فرصت داده شده تا در اسرع وقت موتور تلمبه‌ها را جمع آوری کنند. در صورت ممانعت این افراد دستگاه‌های متولی جدی‌تر از گذشته برای کوتاه کردن دست سودجویان از این رودخانه وارد عمل خواهند شد.
 

استقرار تیم حفاظتی مسلح در کشف رود

 
سلطان احمدی بیان کرد: برای کشف رود پیمانکار حفاظتی مسلح انتخاب و مستقر شده است تا بتواند از نصب موتورتلمبه و رهاسازی ضایعات در داخل رودخانه و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه جلوگیری کند؛ همچنین تابلو‌های هشداردهنده در بستر رودخانه نصب شده است و به زودی برای جمع آوری همیشگی موتورتلمبه‌ها اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: خطرناک‌ترین فاضلاب در بستر کشف رود فاضلاب سپتاژ است و به همین منظور، عملیات عمرانی ساخت تصفیه خانه سپتاژ از خرداد امسال آغاز شده است و امیدواریم تصفیه شیمیایی آن تا خرداد ماه سال آینده و بخش اصلی تصفیه خانه تا آبان ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه ساما ن دهی کشف رود در خصوص تصفیه خانه پرکند آباد تاکید کرد: بخشی از تصفیه خانه پرکند آباد توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد به سرمایه گذار واگذار شده است، اما با گذشت چندسال این پیمانکار هنوز به تعهدات خود در قبال تکمیل این تصفیه خانه عمل نکرده است. به همین دلیل حجم زیادی از فاضلاب کماکان از این قسمت وارد کشف رود می‌شود.
 

اصلاح الگوی کشت در کشف رود

 
سلطان محمدی با اشاره به بحث اصلاح الگوی کشت در این منطقه اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان پیشنهاد‌هایی برای اصلاح الگوی کشت ارائه داده است که یکی از آن‌ها کشت گل جار، گل محمدی و چوب‌های صنعتی است و به زودی برای اجرای این کشت‌ها با مردم وارد تعامل می‌شویم.

انتهای  پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار